Skumt

Vad konstigt det är att tänka tillbax ibland. Tex för ett år sen låg Lil i magen, vi visste inte att det var en tjej. Visste bara jag jag gått 6 dagar över tiden. J åkte på kvällen och spelade innebandy och jag o S fikade hos mor o far, hämtade kittygardiner till S. Hade ätit kfärsgratäng och allt var som vanligt. Vad vi inte visste var att när S äntligen hade kopplat av och somnat efter 22 nångång, måste ha känt på sig något, att värkarna skulle dra igång vid 23. Jag badade, J åkte iväg med en superledsen tjej till mormor o morfar mitt i natten. Vad vi inte visste när klockan var halv 5 o vi kom in till fl och heller inte när bm undersökte vid halv 6 då jag vår öppen 6 cm var hur rätt min sambo hade när han såg på klockan o sa att 'kl 07.45 är HON född'. För när klockan slog 07.45 och alarmet på min mobil ringde för det var dax att åka till dagis föddes vår lilla tjej. Jag hade kallt räknat med kl 12 eller så. För att citera bm efter 2 krystvärkar 'oj, här kom lilla kanonkulan..' senare 'jaaa, vissa är ju som gjorda för att föda barn.' :) det vi heller inte visste då var att vi skulle bo här i Munktorp... Det jag ville komma fram till är att tiden går ruskigt fort och jag förstår inte att min lilla bebis fyller 1 år imorgon :) nu väntar vi stadsbesök. H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0