Vad är det för en dag?

100503.

Är det en vanlig dag? Ja idag är en vanlig dag men igår var S 3årsdag. Hurra hurra hurra! Har så svårt att förstå att min stora lilltjej redan hunnit bli hela tre år! För 3 år sen låg man alltså på bb med denna lilla gangster :)

Igår var hennes kompisar här och fikade, hade ju bakat prinsesstårta och allt! Och god var den, nöjd är jag för att vara första gången. Hon har fått; rosa klackskor, 3*Kitty-pussel, färgpennor, N.Nyfiken-film, pärlor+plattor, Kitty-necessär+Kitty-snoddar o hårspännen, 'prinsess-kläder', prinsesskamera, Kitty-solglajjer, snoddar, lek-mobil, simglajjer, Kitty-hoppboll, Barbie, Dock-matstol, Kitty-matlåda, dock-tillbehör, 2*spel, pussel, verktygslåda.
Och det kanske bästa av allt; en ROSA Kitty-docksäng.
Frågade henne för ett tag sen vad hon önskade sig; en docksäng, en rosa. Och med Kitty på. Eh? :D
Har nog glömt hälften. Men 2 kanon kalasdagar och en TRÖTT S. Och trött mamma.
Och en trött mammagris.
Vad gör man med en super-mammig 7-månaders? Jag blir smått tokig.. Skitjobbigt! Och hon blev ju 7 hela månader i fredags, herregud vad tiden går. Men åter till ämnet, vi är bortbjudna 29 maj och har förvarnat am barnvakt. Men vad gör man när bebisen typ vägrar vara hos nån annan än mig? Och VÄGRAR välling? Hon äter ju mat och jag ammar inget på dagarna, men kvällar och nätter.. Vill ju sluta med det snart! Och jag kan ju gärna inte lämna bort henne om hon inte dricker välling. Jaja, nog tjatat. Tips emottages!

Idag var vi i Kråkis o lekte med C+F o grabbarna, var mkt skoj o brudarna lekte faktiskt riktigt bra trots att de inte känner varann, de lär ju inte komma ihåg varann iom att det var 1 år sen de träffades :) På fm var vi ut o gick o lekte lekparken utanför.
När gubben kom från jobbet åkte vi till Vallewood o köpte en liten cykel till S, en Monark, svart o lila. Dötuff och hon blev såå glad. Pappan o hon var ut på premiärtur innan kalasgästerna kom och de mötte en glad cyklande S på sin nya bike. Hon var så nöjd och mallig, plingade och skrattade! Mitt älskade hjärta.

I lördags var vi ut till Munktorp för att försöka skaffa lite vattkopps, haha, men vi får nog göra nytt försök när lilleman är prickeprutt. Var jättemysigt och vi åt där o karlarna eldade och pulade med bil.

I fredags var vi på klapp o klang o det var så skoj tyckte S, hon o E sjöng och dansade av bara fan! Var så skoj att se.
Sen var jag ut o gick, gick förbi en gammal vän o kikade på hennes 'nya' hus, haha, 2 år sen de flyttade in. S o pappan var ute i lekparken.

Torsdags var jag o lämnade budarna hos mormorn o morfarn o for på gymmet, skönt men trist. Stannade på mat och mormorn hade ju plockat fram min o syrrans gamla barbiesar så S var ju sysselsatt. Min lilla pysselbrud! Innan det var A här på soppa o lek, mys! :)

Nu när vi är på väg bort härifrån är jag såå otålig och spänd. Vill flytta nu nu nu! Men känns som om det kommer dröja, ja, känns nästan som om det aldrig kommer ske. :( Men jag hoppas verkligen det. Eller ja, det är väl i princip klart om än lite luddigt. Men en hel sommar i denna jävla lägenhet kommer tära på än det ena än det andra. Fyfan, den är redan dövarm..... Nåja, humöret upp! Nån gång kommer vi ju härifrån :)

Imorrn står inget annat på schemat än mys med mina tjejer, ska väl till dagis o hämta grejerna. Cykling ska det bli oxå. Så nöjd med cykeln. Plus att 'jag' gjorde ett till fynd på blocket, en vagn till systeryster :) Henkade o kikade o det blev köp! Tänk att det kommer en bebis iår med :P

Nähä, nu blev det jobbigt.
Ska ta och sova snart. Jobbigt med kalas :) H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0