ForTS.

100517.

Kidsen sover. Karln tränar. Hundar sover. Jag tänker lite. Stannar upp allt annat och får en tankeställare. Tänker tillbaka, på det som varit. Och framåt, vad som sker i framtiden. Livet går fort. Det kan snabbt ryckas undan framför fötterna. Snabbt kan någon ryckas bort från oss. Nån man känner, nån man älskar. Livet är skört. Livet är kort. Lev det väl. Ta hand om det. Gör inget du kommer ångra. Lev livet. Ångra inget som du inte gjort.
I fredags skedde en tragisk olycka. Kände inte personen i fråga, men vet mycket väl vem det var och har pratat ett antal gånger med honom iom att min sambo spelar i Wahlsta. Livet är orättvist. Vila i frid.



Nåja, igår bestämde jag mig för att fara och kolla när sambon spelade fotboll i Vås, brollan o hans son skulle dit så vi åkte tillsammans. Missade den tysta minuten då vi var lite sena. Matchen var ingen höjdare men 2-2 vart det tillslut. Blev bjudna på käk hos brollan oxå. Tackar man ju inte nej till. Haha! Inte vi, tredje kvällen i rad vi judade mat. Barca o öl blev det å, for hem vid 21.
Innan dess var det bara lök hemma. Sega efter lördagen.

Då var gubben min sur så jag tog kids o vit o gick på promenix i det vackra vädret. Skulle ta en vätskepaus hos mor o far. Kl 16 fick jag en Sofiero serverad. 'Blev det ingen till mig? Fick inte jag nån, morfar?' säger min söta dotter, men hon kom ju på att hennes saftglas stod där borta :)
Vätskepaus ledde ju till fika, öl och så kom sambon på cykel med Baboo. En TRÖTT Baboo. hehe! Då blev det grillat, öl o skitsnack. Satt ute ända till kl 23.45 då vi gick hemåt, då var det ännu drygt 17 grader. Så himla mysigt! Precis som förr i tiden då S var bebis och vi gick hem, och det var ju 3 år sen. Denna kväll hade vi 2 st sovande tjejer i vagn. Himla mysigt! :)
S körde som vanligt med mormorn o morfarn, fick dem båda att följa med till skogen varsin gång för att plocka 'sånadär.. eeeh, vita blommor med gult i'. Vitsippor ju :) Och båda 2 var ut och cyklade med henne varsin gång. Snutt! Plus att de självklart lekte i sandlådan med henne. L var pigg o glad (som oftast) och satt och lekte för sig själv.
Var seg fm då med eftersom vi var trötta efter fredagen, haha, då vi..

..var utbjudna på käk hos syster+familj. HAHA! Skitgod mat hade T meckat ihop. Nam nam! Vart lite sinka på kvällen o karlarna eldade. S var vaken till typ 23.30. När vi kom hem satt vi uppe till 04 nånting och bara snackade, tog en öl och pratade. Mys!
På dagen hade vi ju städdag (vilket INTE syns och tvätten är fortf ovikt, FY!) och så bakade vi lite kolakakor, syster+M kom förbi på lek och S följde med dem hem direkt. Jag o L väntade in pappan sen for vi.
S lekte heeeela fm med barbiesarna jag tog hem, hon leker med dem nästan hela tiden. Måste ta hem lite mer o lite mer kläder framförallt.


Var ju irriterad skrev jag i rubriken. Minns inte riktigt på vad.. Eller ja, jag är irriterad på en hel massa grejer. Och folk! Men inget jag vill ta upp här. Inte nu.
Men det finns saker som stör mig nå fruktansvärt. Så är det väl alltid, mer eller mindre.
Bröllopsintervjun på tv, YEEEEEEEY! Skiter fullständigt i det jävla förbannade bröllopshelvetet! 20 mille. På vad? Är det värt det? Kan nån betala mitt bröllop oxå? Det kommer oxå gå på typ 20 mille!
Idioti!

När får jag flytta?
När får jag flytta?
När får jag flytta?
När får jag flytta?
När får jag flytta?
Vill nån hyra vår lgh? Nu?
Jag står inte ut. Skit i hur stökigt det är här.
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!
H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0