Vit dag.

100113.

Vaknade 06.30 idag, S satt inne i säng och ropade på pappan för fulla muggar, men gick ju lika bra med mamma såklart. La oss i vår säng och gosade, gick väl upp 07.15 tror jag.
Var alldeles vitt ute!

Träffade tomten på dagis, julgransplundring. Godis hade hon fått, och inget blyg för tomten denna gång heller. :) Och igår berättade hon att de hade gjort hattar som de skulle dansa i, en rosa med glitter på. Så fin så!

Igår kväll (efter världens längsta och sämsta dag) gick jag och la mig i sängen framför tv'n kl 20.45 (!) Skulle kolla upp lite grejer på datorn, blogga och så slökolla lite på tv men L dampade fram till 22-nån gång så det gick väl sådär. Somnade iaf 22.15 :O och det var så skönt! Jag var så trött, less och grinig hela dan så det behövdes! Karln kom hrm från träning precis när jag somnat. Var faktiskt riktigt skönt att bara vara..
L vaknade 01, 04, 07 :)

Idag skulle tjejligan ha vart på besök men S är såå trött! :( När jag hämtade henne på dagis var hon helt förstörd och nu leker hon på sitt rum, får se om hon orkar med ett åk i pulkabacken.. Hon är så duktig att leka själv nu, bäddar och donar med dockor mest hela tiden! Och lagar mat :) Jag skulle få en matlåda för jag skulle jobba, sa hon.
Nåja, imorrn gör vi ett nytt försök, tänkte va schysst och laga lite p-kakor/plättar eftersom det inte serveras nån jävla mat på dagis.....................
Apropå dagis så hade S blivit biten i måndags igen.. Känns ju sådär. Eller ja, det känns förjävligt. 3dje ggn det händer. +att hon fått rivmärken o slag med leksaker oxå.. Denna gång berättade hon det själv. Hmm, jaja.
Ja just, ska ta och ringa kommun nu medan jag kommer ihåg!

Imorse var jag o A ute o gick, både jag, hon, den vita hunden och vagnen var alldeles vita av frolle. Helt galet och skumt väder :S
Igår var vi oxå ute o gick (såklarT) och då var det inge muntra miner från min sida iaf. Haha, stackars A, får höra och stå ut med mitt tjat och gnat :D Men det är väl bla det man har best friends för?
På måndag ska vi till Nautilus och skriva in oss, ska bli SÅ skönt att komma igång ordentligt! Nu jävlar, lixom. +att det blir promisar och simning o kanske nån grpträning..
Var och handlade idag, ska ner på Lidl idag el imorrn för de hade ju så billig frukt och den är ju oftast fräschare än npn annanstans å. Ta sig ett päron ist för en mazarin. Hähä, på tal om mazariner så var det ju 2 för 20:- på ICA, hmm, ligger nog 2 pkt i skafferiet :P

Nu ligger L i babygymmet och är HEEELT VILD! Hon sprattlar som aldrig förr, skrattar och fäktar och låter och gurglar. Pratar som en tok, mitt lilla tokfräte!
Önskar jag kunde spela in henne på en lyssna-blogg :)
Stora tjejen spelar speldosa för dockorna som hon bäddat ner och leker i sitt rum, så underbar! Nu kommer hon med klosslådan och ska bygga ett torn åt mig. Poppis julklapp :) Tappade ju bort de andra i flytten eller något..


Nåja, idag har jag klickat hem lite hundmat. Äntligen! Magnusson's blev det, -Lätta till Baboo och -Aktiv till Roppe. 1500:- för 5 säckar á 15 kg, totalt 75 kg. Helt klart värt! Och ett bra foder är det oxå!
Mina gullhundar, de är ju för goa!

Nähä, nu vill S att jag leker lite med henne. Pulka eller ej? KAnske lite.
H.

Kommentarer
Postat av: Pia

alla verkar ha haft skitdag igår! :)

2010-01-13 @ 14:38:01
URL: http://ppiiaa.blogg.se/
Postat av: Lindha Fix

Låter ju inte så jäkla kul att hon blir biten och slagen! Vilket dagis går hon på? Hedda ska få byta dagis nu när vi flyttar :-)

2010-01-13 @ 19:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0