Lugn skön kväll.

100102. Senare.

Jahapp, båda kidsen sover, skönt! Och tro på fan, L sover själv. Alltså, inte i min famn som annars. Läs alltid nu när hon är krasslig.
Senaste nätterna har hon hållt sig vaken till typ 02, hur drygt?
Dan innan nyårsafton gick jag för att sova vid 22.15 men L ville inte sova förrn 02. Då vaknade den andra tjejen, haha! Men hon somnade FAKTISKT om typ direkt. Skönt det.

Nyårsafton innehöll snö (pulka, bastu, korvgrillning, pinnbröd), spel (sinka- såklart, musikalias- blev stående på köksbordet), mat (potatisgratäng, ff, bea, sallad, korvgrillning, pinnbröd), dricka (bubbelvatten för mig dock, öl o snaps o groggs o ubåtar för karlarna, fanta för barnen).
12-slaget skålade vi i Asti Cinzano, mumma! Och härjade. Janne Malmsjö lixom!
S var toktrött heeela dan o kämpade sig vaken till 23.50 (!) Dock vaknade hon till vid 00 och kollade lite fyrverkerier :) Tidigare på kvällen när hon såg de första raketerna blev hon heeeelt tokig, hon satt och hoppade och skakade och var helt lyrisk i famnen på mig. JAg började nästan gråta av att se glädjen.
Fan vad jag älskar mina barn!
Mor o far var bortbjudna och ville vi skulle messa när vi åkte hem och få snålskjuts. När vi svänger av e18 kl 03.55 fick jag ett mess (!) av mor om vi var på g hem. Vart lite chockad för jag trodde de åkt hem när jag inte fick något svar på messet vid 02. Nåja, de åkte hem med oss efter 04 iaf :)
Tror jag o karln somnade vid 06 o steg upp 13 nyårsdag :O Jag o S vaknade 10.10 först och fick en smärre chock när klockan visade 12.49 nästa gång vi vaknade..

Gårdagen städade vi undan julen och mkt mer hanns ju inte med.. Ångrar dock att jag tog bort ljusstakarna o stjärnorna. Är ju så mysigt. Men det är skönt ändå! :)

Idag åkte jag, tjejerna o Bamse till mormorn o morfarn för lite pulka, lek och fika. Medan karln var o lirade boll. Sur var han när han kom hem, he he he.
Var mkt trevligt och skojigt tyckte S :) L sov en hel massa timmar men vaknade sen och började flina som vanligt, gullunge!
Hoppas hon somnar tidigare ikväll, hon har sovit massor idag.
Har tvättat massa 68-kläder till henne ikväll, hon växer ju som ogräs :)

Nåja, nu orkar jag inget mer.
Mera updt imorrn kanske.
Må så gott, H.


Kommentarer
Postat av: Betraktaren...

Du glömde ju skriva om en sak ;)

2010-01-02 @ 23:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0