S P A !

101217.

JA, idag var det dax! Dax för spa-premiär, och dax för förra årets julklapp :)
Började dagen med att lämna hundar hos A, T A C K! Och de hade skött sig exemplariskt! A hade gått en långis med dem o de hade vart duktiga, då blir man glad. Hundvakter är rätt sällsynta när han har 2 stora..
Innan dess somnade L på väg till stan, OCH kräktes ner hela sig o hela bilstolen. Skitkul men hon var glad när jag lämnade henne. Direkt jag åkte hade hon dock gått till sina kläder och skor och ville klä sig och åka. Hon har ju haft det bökigt med diarré, förkylning, feber, halsont, hosta och tänder på g så hon har vart gnällig hemma med. Så idag hade mormorn o morfarn fått bära bära bära men emellanåt var hon den där goa lilla ettåringen som hon är! Och S, hon hade ju vart suuuupermysig som vanligt, åh, så fint hon hade ritat oxå! Hon har verkligen tjatat senaste dagarna om att åka dit fredag (idag).

Nåja, väl på spat var iag jag lite 'jaha, vad litet här är' men det kan jag säga att det räckte och blev över. :) Började med frukt o vatten, sen badade vi hur länge som helst. In, dusch o klädbyte (hade visst lurat syster (och mig själv) att vi skulle glida morgonrock hela dan, även äta i det :S) men det var upp på herrgården, och där blev det några rejäla skrattanfall. Men jag faktiskt inte tid att ta det här.. Åt massor, 2 förrättstallrikar, blomkålssoppa, bröd+knäcke, världens godaste knäcke!, veg.mat..
Sen ner o svida om till bikini igen, snabbdopp o så behandling, åååh, vad jag njöt. Ryggmassage, fotmassage (yiiiaaaaaakkkksss), handmassage och ansiktsbehandling. 50 min, och jag var som en ny människa.
Sen hade vi yoga, bara vi, det var som vi trodde väldigt roligt och ska kolla kurser till våren :)
Efter det tog vi oss ut i ute-jacuzzin, det var så häftigt! Så skönt och bara underbart. Satt nog där i 50 min. Provade alla konstiga skålar och sitt/liggplatser. Där blev vi båda sugna på varsin öl/glas vin. Spec som att det stormade in en massa folk som ölade i spat :S Vi var ensamma hela dagen tills kl slog 16.30 då stormade de in. Massvis! AW? Vi såg att de hade det. Ska kolla hemsidan sen.
Vi badade i den underbart varma poolen (som inte ens syrran frös i ;)) tills kl var 17.15. Då tackade vi för oss. Men FYFAN VAD SKÖNT VI HAFT OCH SOM VI NJUTIT!! TACK ÄLSKLING!
Och tack till A för hundvakt och till mina päron för barnvakt! Guld värt.



Jag vet, jag har en plupp på läppen. Vem bryr sig? I kick ass anyway! Nymasserad :)


Nu är gubben på julbord och jättefull, vill inte ha hem honom :S JAg njuter här med en kall öl och alldeles lugn. Detta var bra för kropp o själ. Bara ler!

H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0