1 vecka.

101215.

Skärpning! Dåligt, väldigt dåligt med bloggande. Har faktiskt ingen lust men det är ju alltid så skojigt att kunna gå tillbax och läsa.. För som så många andra så 'bloggar jag för min egen skull - ingen annans.' Vilken klyscha! Visst är det så, jag började blogga för längelängesen, tyvärr så dum som jag var tog jag bort hela den bloggen!!! Va! Hur dum får man bli.. :S Nåja, jag började blogga för min egen skull och gör det ännu. Men jag hymlar inte med att jag tycker det är roligt att folk faktiskt läser :) Det är det ju. Mindre skara nu och inte många som kommenterar men vad gör det? JAg gör det ju trots allt för min egen skull ;)

Nåja, idag har vi gjort julgodis. Chokladtryffel, 'vitchokladcornflakeskokos-grejer', chokladkola*2 och wienernougat. Fan, nu när jag vet hur lätt, enkelt, kul och gott det är så skulle jag kunna bli beroende. Tur att det bara är jul en gång om året ;) Skulle lätt kunna göra 5 sorter till imorgon. Men jag vet att sambon inte är jätteförtjust, har tyvärr inte så många fikagäster längre, då skulle det bara bli jag som åt allt :D
Kvällsmaten blev makaroner, ostsås o bacon. (grönsaksburgare till mig o hotdogs till kidsen). Mums!

Igår slappade jag o L hela fm sen gick vi en promis med 2 tokiga hundar, syster+M+hund, tog en kopp kaffe och så lekte vi hos dem efter dagishämtning.
Fick även med mig en flaska spray från dagisföreståndaren satt prova mot råttlukten - trot eller ej, det funkar!! Skulle ha städat, putsat fönster och tvättat gardiner idag men Lil ville ju inte sova efter vår stormiga promis..
Igår åt vi lapskojs. Jag fick mos o sojaburgare. Nam!
Gjorde även klart med dagisinskolning till lillfia, huuuua! Men det känns bra, de är ju så himla himla underbara på vår förskola så det kommer gå alla tiders :) Right! Justja, nästa vecka ska jag ju jobba en dag, 9-14, vad roligt få vara med en 'hel-S-dag' :)

Måndags hade vi hit syster+kids efter deras dagis, såå längesen. Har ju inte velat ha hit nån sen döingen i väggen började lukta men nu sover ju iaf kidsen i deras rum o så. :)
Blev tidig middag, spagge med köttfärssås. Såå gott o såå längesen, en god spagetti med kfärs o en stooor grönsallad ska icke underskattas!
Efter det for vi in till stan, skull epå Cheapy, gick även in på Biggan o köpte billig färs o mer julmust, bla. Och äntligen fick våra stackars fåglar mer talgbollar efter ett par svältdagar :)

I söndags var L trött o hängig (vilket hon vart i över en vecka tillofrån) o sov en massa på dagen, sen åkte vi för att hämta golfen i Vås, blev en sväng på IKEA, med faktiskt bara litelite småtjafs, käk på MAX sen handlade jag på Maxi när de övriga åkte hem. Strosade där bra länge i min ensamhet :)

Och i lördags var vi o åt hos brollan, hamburgare+bröd+strips, såååå gott o så enkelt o bra! Jag älskar hamburgar(veg.burgar)tallrik, mmmmums!
Sen blev det sinka, bastu, lek. S o W lekte så himla bra hela kvällen!! De kollade på film och ASgarvade, kul att de kan leka så bra trots att det skiljer 1.5 år :) L höll god min hon å, hon fick en nytändning på kvällen o var vaken, pigg o glad till 22.15, hon som helst vill sova vid 19 :)
Innen dess var J o tjejerna till Enköping för jullunch o julklappsbyte, bruttorna fick så mycket bra grejer. Jag själv städade (som vanligt), gick en långis o fikade med syster, åkte till Vås o gick i affärer, var ute efter en jacka, och det blev en Didriksons. Shiiiiit, vilken ångest jag hade men sååå nöjd är jag :P
S fick en lekhjälm, rosa såklart, kanonpris så jag är mycket nöjd med lördagen!

Fredags var det ju Idolfinal som i de flesta svenska hushåll antar jag..? :) Fredagsölen är ju ett måste.
Klart Jay var bäst, Minnah tålde jag ju som sagt inte från början och spec inte som att hon blev utröstad och så kom tillbax, självklart var hon med till slutet. Urk!
Men Jay är ju rocker! En jävla bra sådan! Ingen mespop till honom. Eller funkar det, har ni hört nya skivan?

Minns inte vad vi gjort i förra veckan.
Eller jo, det gör jag visste! Sjukvecka och i fredags hade min lilla tärna sitt andra luciatåg i karriären :) Världens sötaste luciatåg tror jag nog. Kallt som satan men vi var ute ändå. Sen blev det gött fika, mjuk/hård macka, pepparkakor, kaffe/julmust. L var på mycket bra humör o charmade på!
Efter det hem o rasta hundar och sen vidare till syster för julpyssel, S o M gjorde varsin lucia o jag ett par tomtar o så finaste julkorten :)

Innan dess sjukvecka, magont/diarré/kräk/förkylt/feber/halsont/hosta. Så har det hållt på. L hostar lite ännu o har en jäkla massa tänder på g.

Nåja, bilder o recept kommer om nån vill ha.
Skärpning nu!
På fredag ska jag o syster på spaaaaa! Underbar sambo man har. Frågade om han skulle matcha/toppa den julisen iår, då bara skrattade han..!?!
Han som kom hem med massa bra nyheter o fina julisar från jobbet (kniv+kökshandduk, olika marmelader o så ett gåvokort han själv får välja, tyckte han skulle ta den fina pläden). KAAAANON!
Nä, nu är filmen slut o jag börjar bli trött.
H.

Kommentarer
Postat av: Jessi

Gud va du har hittat på saker! Men de e väl livet som mamma, saker att göra hela tiden! ;)

Va skönt med spa! Hoppas ni får det kanon! :)

Åh jag längtar efter recepten, så kanske man kan slänga ihop något i helgen! :)

2010-12-16 @ 09:14:20
URL: http://jessiklein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0