Typ sjuk..

100827.

Ja, som rubriken lyder.. Jag är typ sjuk! Hatart. Inte för att det är ofta alls men det är bland det värsta, feber är fan olidligt!
Och när man ej får sova ordentligt. Fan, inatt, jag trodde jag skulle gå itu! Fastnade i Law & Order (?) o gick o la mig efter huttrande i soffan kl 22.45, tidigt för att va mig. Kl 23.15 hade L väckt mig 5 ggr :( Hon sover så sjuuukt oroligt. Tänder? Förkylning? Hon verkar ha det så jobbigt stackarn när tänderna bryter ut :( Iaf, hon fick välling o somnade om, själv låg jag o hoppade under täcket. Usch! Natten fortskred i sämre sömn än vanligt och jag ber till gud att det bara är en fas, en period.
Vaknade av S imorse o trodde jag var halvt död. Haha, nej, inte riktigt men var såå trött!
Lämnade S 9.30, hon hade klätt på sin sina nya fina jeans o nya fina tunika som jag bara älskar. Tänk om jag oxå kunde vara så fin i (nya) kläder. Då kanske man tyckte det var kul.. Nåja, for hem och L somnade som vanligt men vaknade innanför dörren, hade hoppats på lite sömn/vila. Det trista med att bo i lgh. ALLT blir så jobbigt o omständigt.
Vi kikade på VBÅ o L somnade efter lite välling (åt knappt frulle idag heller) o jag vilade, sov väl 10 min-kvart.. Iväg o hämtade S. Åkte till systeryster (skräll huuuhh!!) o vi tog en prompa i skogen i 2 h. Ungarna mös av bara den, S gick i sin egen lilla värld och tittade och ja, bara mös! Märks att vi kommer hamna rätt nu när vi ska ut på landet o hon ska gå på det dagiset! :) Hundarna busade, tjärrbadade och hade sig. Hittade några kantareller fast vi 'bara skulle kolla efter lingon', haha, vart en 2timmars prompa. Inga fel!
Mormorn kom till kidsens förtjusning och sen kom J efter jobbet. T skulle laga mat, det blev pizza, haha, skräll!
Alla ungar somnade sent men gott. Ska bli så skönt när vi snart bara bor ett par km från varann o man kan gå/cykla hem om kvällen. Och tänk vad man kan hjälpa varann! Täntke jag skulle erbjuda lite ridhjälp om systeryster vill ha det. Kan ju vara riktigt skönt komma ut o lalla lite i skogen :)

Igår drog vi med systeryster o kids på nyöppningen av Titt-in i Arboga. Galet var det men S fick ett par jeans, L 2 bodys o fodrat regnställ, jag en skjorta. Blev ÖB sen oxå.
När S var på dagis var vi hos syster o fikade, skräll? :P

Imorrn blir det stan med systeryster o kids. Gubben ska bygga växthus med T. Precis som idag. Så de har nånstans att gifta sig. He he heee...


Summa summarum- S trivs kanon på dagis! 5 dagar avklarade, var lite orolig för de dagar när kusinerna vart ledig amen- inga problem. Imorse på väg dit- 'Är S o M lediga idag?' -Jaaa, sa jag. '-Men då kaaaan du väl förlja med en stund?' -Självklart, gumman, det gör jag så gärna.
Men det behövdes inte heller! De hade ju fått pryttlar till dockvrån så S hjälpte till att öppna paket, bära in och bygga. Precis sånt hon gillar :)
På väg till syster:
-Jaha, frågade jag, har ni fått nån god mat idag?
'Jaaa, vi åt ris...'
-Jasså, idag igen? (de åt det igår å.)
'Ja, det blev en liten miss............'

Hon har somnat vid 20-snåret hela veckan typ. SÅ SKÖÖÖÖNT! Heja dagis. Detta behövdes :)
Nästa vecka blir det mån-tors 9-14.
Alla fröknar är så gulliga så! :) Och tänk.. Snart ska L börja, gulp.


Häpp, alla sovar utom jag. JAg har ett stort vitt hundhuvud i knät. ♥
Imorrn Barnens Dag. Men, nu sova!
H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0