TGIF.

100409.

Grå dag. Trist! Tar mig inte för nånting.. Så mkt att göra, detta STÄNDIGA jävla städande, får smått panik. Detta grus, grus, grus. Och tassavtryck överallt. Dammsuga 3 ggr/dag, rätt skoj. Nej. Hatar lgh, hatar, hatar, hatar! Tacka vet jag Majtuna. Även om det inte var så stort eller så. Men det var ett hus, med en trädgård. En liten hall att lägga hundarna en stund. Där gruset kunde samlas i en hög.
Jag HATAR att bo i lgh. Jag HATAR att inte kunna släppa ut kidsen på gården. Jag HATAR att inte kunna släppa ut dogsen på gårn. Jag HATAR att inte kunna ha L sova ute i vagn. Jag HATAR att tvätta i en tvättstuga med en massa andra äckliga människors äckliga kläder. Jag HATAR att vi sålde tvättmaskin förut. Jag HATAR att bo så trångt.
Sa jag att jag inte trivs i lgh? Dåligt mamma/matte-samvete.

Har iaf vart ute på en liten promis, under tiden tvättfan var i maskin. Bädda rent i sängar. Har 2 sjuka ungar, L sover i mjukliften faktiskt, den fick göra en liten comeback nu för jag tänkte ju att hon skulle somna och då var det bara att bära upp. Mkt riktigt, men nu måste jag nog tyvärr gå och störa henne och ta av overaxen helt, hon blir ju så sjuuukt varm när hon sover, spec. nu när hon har feber kan jag tänka mig..
Potatisbullar har vi ätit. Med äpplemos, mmm, en ny smaksensation ;)

Igår var vi till J, E o T för lite lunch och lek, var ute och gick en sväng men S ville mest sitta i vagn. Väl utanför huset somnade hon :O Fick nätt och jämt med henne upp innan hon tvärdäckade och sov 1 h.. Märktes på henne att hon var krasslig.
På kvällen åt vi gulaschsoppa och jag veggryta med ris och chapati.

I onsdags for vi till moster+kids för korvgrillning och lek. Var superkul och galet uppskattat. Hundarna fick ju busa oxå :) På fm lämnade jag L som vart lite ledsen hos morfarn sen for jag till gymmet (såå skönt) och till bm för cellprov. Skönt med lite egentid. Ska ju komma igång med gymmet nu oxå! Hinner nog inte idag vilket är synd..
Det blev stuvade makaroner o falukorv, qournbiffar.

I tisdags vart vi utbjudna på pannkisar och lek hos E, C o S. Så trevligt så! S lekte som f*n trots trötthet, vart kvar en hel massa timmar :)
På kvällen åt vi pannbiffar med mos o gräddsås.


I helgen ska vi ev. leka med moster+kids och bästis+familj. Men just nu är vi ju krassliga :( Är så sugen på tacos, film ikväll. Fredagsmys. Men karln lär väl somna i soffan ;)
Förresten, jag ska bli moster igen ♥ SÅ roligt! :)

Nu ropar Lil.
H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0