Nöjd!

090511.

Nöjd med dagen idag. Trötta tjejer imorse. Vaknade 08.15 av att J av någon anledning ringde och väckte oss. Tur det annars hade vi aldrig hunnit till dagis ;) Måste stängt av alarmet i sömnen, like old times mao!

Nåja, efter dagislämning var jag ut på promis med gangsters, vart nästan en timme, eller ja, kanske 50min aktiv promenad-tid. Skönt var det fastän lite blåsigt och regnigt. Fy!
Hem o städade lite, slöade o käkade fil o flingor (nähääää) och kollade VBÅ.
Hade tvättstuga 12-16 så jag la i en maskin tvätt o tänkte att vi skulle byta när vi kom från dagis. Glömde helt av det o åkte till morfarn o hälsade på. S var trött o sur men blev glad för lite fika, jag fick rabarberpaj, duktigt gott. Och tjejen fick glass såklart!
Åkte för att handla lite till kvällen o lite nödvändigheter o när jag varit hem o lämnat grejer o plockat upp från tvättstugan for jag för att hämta tösen. Då var ju hela kusse-familjen hos morfar (börjar ju bli lite tjatigt med de där ;)) o S ville såklart inte följa med hem! Var ju tur jag hade fixat tvättstugan då..
Efter många om o men o lite gråt o skrik från en trött tjej var vi på väg hem MED vagnen, som syster så snällt tagit med till stan!
Jag satte igång och rulla köttbullar (jaaaa, det gjorde jag) o stuva makaroner. S låg på golvet och asgarvade när jag ropade 'hellooo' och 'Lella' :) Pappan kom mitt i stöket o mekade ihop den nya cykeln med S, till hennes stora förtjusning. Som hon tjatat 'nyyy cykel' 'cykeln trasig'. Sen skulle hon 'cykla fooort'.
Stuvade makaroner ville damen inte ha, inte heller morötter. Däremot åt hon 8.5 kbullar (!) o gurka. Jag gör små kbullar men hon brukar inte äta nån alls, kanske smaka 1.. Så jag vart mkt nöjd med det. J tog ett helt lass han å så jag verkar ju ha lyckats med dem. Det är ju lite skoj när man själv inte smakar eller har en aning om hur mkt man ska salta, peppra o löka. Nåja, dutti känner jag mig!
Efter maten var jag ut på långis med gangsters+A, våran vanliga runda, dryga timmen. Den är väl ca 7 km..
Kom tillbax vid 19.30 då hade J lagt S. Skönt det! De hade även varit o fikat o hämtat en lite försenad påskpresent som S inte (?) ville ha..

Sen har jag diskat o ätit en hel massa god glass o kikat Earl. Brukar vara mkt trött vid det här laget men inte ikväll. Fast sängen är så skön så den känns lockande. En bra bok på det kanske?
Vi har känt en massa sparkar idag, både jag o J.
S skulle 'sparka på magen' igår, sötnosen. :)

Blev visst en hel uppsats om dagens bravader. Nåja, hade en del annat oxå men det får nog bli en annan gång.
H.

Kommentarer
Postat av: sara

Va?? Har du svårt att komma upp på morgonen? chockad hehe.

Ja, 2long :( Skulle vi kunna klämma in en fika efter vecka 22?

2009-05-13 @ 10:25:03
URL: http://sunshinegirlensliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0