Borta bra men hemma bäst.

090324.
Dagen efter flygresan. Den långa resan. Lång transfer, lång väntetid på liten flygplats, lång flygresa. S somnade på väg upp bland molnen efter en natts dålig sömn. Vaknade till i drygt 2 h för att sen slagga hela vägen. Skönt! Men mindre skönt för kroppen med en 2åring i knät i 11 h på ett flygplan. Tur hon har en snäll mormor :)
Efter många om o men kom vi till Måby o väl i bilen somnade S om o sov hela vägen hem, gjorde en flarra välling o hon somnade direkt i sängen när vi kom hem 03.30. Trött som jag var, gjorde jag detsamma. Vaknade kl 07.30 imorse. Fattar inte hur mkt ungen sov egentligen men skönt var det!
Har lekt hemma, packat upp grejer och så. Var o åt hos J, han fick tröjan jag köpt o blev glad. Fick med vovven hem. Saknat honom. Har saknat J oxå.
S somnade innan 20 o drack bara nån klunk välling.

Nåja, resan har vart skön! Haft det alldeles underbart men 35-38 grader varmt o strålande sol. Nån dag har varit lite mulen, baaara skönt. Nån regnskur har vi haft oxå och det gillade kidsen, skoj att plaska i pölar :) Åskat har det gjort oxå, på kvällarna.
Har klarat oss från sjukdomar. Inget vidare förtjust i maten men det vart väl lite enformigt med bara vegetables ;) S har inte ätit spec mkt. Är glad att jag tog med 2 pkt välling, de tog slut båda 2!
Badat i massor, S fick flytkuddar så hon flöt omkring i båda havet o poolen o var så nöjd o glad så!
Nog för att hon kommit in i jordens trotsperiod o kan det mesta själv. Bara momma som skulle göra allting, 'momma köra vagn'. 'Momma bära'. 'Momma bada' 'Mamma sluta'. osv osv. Påfrestande.  Men hon har haft det kanon o vart världens mest underbara lilla tös för det! :)

Har varit 2 intensiva veckor. Hemlängtan de sista dagarna, det blev jobbigt. S söta utbrott var inget skoj att hantera. Alldeles själv. Hon är verkligen en bestämd liten dam som helst vill styra o ställa. Redan. Huga.
Var gråtfärdig i helgen. Men jag överlevde.

Resan ner gick oxå bra, S sov hela flygresan :) Efter galna upptåg på Arlanda.
Nähä, skulle bara bli en snabb-blogg ja, trött som satan.

Tiden går fort, saker o ting sker. Jag är superglad.  :)
Gonatt, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0