Anti-tanti.

090603.

Blåsig dag. Regnig dag. Tråkig dag. Anti dag! Har haft en riktig sån tycka-synd-om-mig-själv-dag. Har velat lägga mig under täcket och gråta sen jag vaknade. Ungefär. Känner mig lite deppig o gråtmild, tråkigt för den lilla energi man har försvinner i ett kick o ersätts med surt o tråk humör. Känner mig även otillräcklig som mamma när jag är sån. Mitt lilla hjärta har vart på topp idag! :)

Skulle eg ha dejtat med min Gisela, men vi båda hade tydligen sovit över dejten och på det humör jag var på kanske det var lika bra :P
Efter kvällsmaten fick jag tjata (!!!) med mig lilltjejen ut o åka lite vagn med mig, Ozzy o A. Hon vill stanna hemma :) Men så gick vi till lekparken o där var det fullt pådrag! Massa ungar varav 2 dagiskompisar :) S var heltokig o tuff som vanligt, hon gillar verkligen A. Och tur är väl det, för det gör jag å! :) Och som vi skrattade åt brallorna, hahaha.
Hem för bad o sov när stormen kom. Jag slängde mig i soffan med Grey's o en skål godis.

Igår gick jag en kvällspromis med A o Ozzy, började raskt men tillslut så strosade vi omkring o kollade mest runt :) Och så kan man ju undra vad det är för fel på folk..
S o C hade varit tokiga innan lunchen på dagis igår, de hade härjat o skrattat o busat! Härligt att höra :) Idag berättade favvofröken att S vart busig mest hela dan (som vanligt mao) o sprungit iväg utan blöja vid blöjbyte bla. Sötnosen!
Och så hände det som inte får hända, S älskade Lejon var försvunnet när jag hämtade henne. Hon hade lekt och pysslat med dockvagn, såklart, sen hade hon o fröken gått för att gräva o Lejon var borta.. Som tur var hade en pojke på andra dagiset hittade det och tagit in det till fröken på sitt dagis. Puuuuh, dagen o kvällen o resten av livet var räddad :D
Tänk att ibland är billigt bäst, hon har ju sina älskade 'tit-tit', Tigerkatten och så Lejon, de är från Biltema o sjukt söta och billiga. Sen har hon såna dyra gosedjur som inte alls är någe bra. Inget går uppemot Tigerk. o Lejon, deras öron o svansar är ju så gosiga :) Sött att hon alltid har någon av dem vid sin sida!
Dock är jag lite sådär orolig att hon inte äter som hon borde.. Vissa dagar äter hon så lite, ja, inget alls nästan. Och äter riktigt mkt gör hon väl typ aldrig nuförtiden :( Men hon är ju hyfsat pigg o massa glad så..
Annat är det med morsan hennes. Även om jag sover lagom mkt eller lite mer så vill jag ändå alltid sova lite till..

I måndags var vi ut till syster+kids en sväng på em. Det är alltid poppis! :) Bara jobbigt när man ska ta sig hem ;) Åt tekakor o mös i det fina vädret!
Jag o S sov från o till fram till 10.30 :O
I söndags var jag, S o syster o M till Arnes Design o Åsby. Handlade en cool blomma till mamma på mors dag, jättemaffig o fin! Och så en klängis till ballen, den måste bara få lite jord snart :S



Mors dag-blomman :)



Jaha, imorrn bitti har jag tvättid. Får inte försova mig, har så sjukt mkt tvätt o vet inte ens om S har något bra att ha å dagis. Galet, jag vet, men det brukar aldrig vara svårt att få tvättid och nu bara för jag missat mina senaste så har det vart fullbokat..
Avbokade tandis imorrn, känns rätt ovärt iom att jag är gravid o ska bara röntga för att se 'om något behöver göras'.. Eller nå. Men han vill ju inte göra i princip nånting när jag är gravid o så har jag inte ekonomin till att lägga pengar på att röntga tänder just nu..!
På måndag ska jag till bm, mäta magen o lyssna på bebis. Som sparkar för fullt nu, långt ner i magen, undrar hur den ligger :) Ännu känns den mkt lugnare än vad jag minns S var. Tycker inte magen växer något speciellt heller. Men på vågen syns det ju att man är på smällen. Fyfan!

Sommarbilder..



Min lilla klätterapa. Vilket hon INTE fått från mig!



Stora lilltjejen! :)

Tack vare S kan man vakna med ett leende på läpparna. Det är för henne jag är stark. Det är hon som ligger mig närmast o varmast om hjärtat!


Nåja, tack o gonatt lilla katt. H.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Men Hannah då, Jag skickar tillbaka lika många kramar! =) Va dumt att vi känner så här! Men du vet ju varför, jag har inget barn i magen som tar min energi och om S gör dig lycklig nu, tänk då kommer du bli dubbelt så lycklig sen när du har två av dom! =)



Jag har läst här i din blogg att du har varit i västerås flera gånger. 0735-740874 är mitt nummer, samma som alltid! Ring nästa gång du är här så tycker jag vi ska träffas!

KRAMAR

2009-06-04 @ 13:34:46
URL: http://thesanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0