Updt.

090609.

Bekymmer. Alltid bekymmer, alltid måste det vara nånting som stör.
Skumt väder, var ut med hundarna efter dagislämning. Varmt, kallt, varmt, kallt. Lätt att klä sig, speciellt när man är förkyld.
S var trött, sovit sen kl 19 igår, fick väcka henne vid 08.15. Tröttmössan mn, somnade efter 23 i söndags kväll o upp 08.30 igår. Var helt slut i lekparken på em, var o lekte med kusinerna o kompisar.

Var till bm igår, S var med. Tog prover, vägde o mätte o lyssnade på hjärtljud. S tyckte det var lite läskigt när mamma skulle ligga på sängen o när 'morsan' som hon kallade henne skulle mäta magen o lyssna på bebis. Men när hon fått förklarat för dig att det var bebis som lät gick det bra :) Så söt så!
Hjärtljud 140/142.
SF 24 cm (1 cm över)
Blodtryck 120/70.
Ska börja med järntabletter och så fick jag tid för glukosbelastning. Vilket jag absolut inte är något sugen på att göra. Fasta, stick i fingret, dricka sockerlösning, sitta kvar i 2 h o så stick i fingret igen. Känns ju sådär lockande.. Nåja, har en månad på mig att ogga om det. Varför var S tvungen att väga 4.6 kg?! ;)

Efter det var vi med mostern på stan o Jyrre. Handlade lite kuddfodral, behöver nu 2 kuddar till. Hoppas det blir bra.
Lagade plättar till lunch, S åt typ 7-8 st :)
Hon åt tom mellis i lekparken fast vi åt sen lunch och så åt hon litegrann till kvällen å :)

I söndags var vi utbjudna på middag hos syster+familj, kanongott! Färskpotatis, när åt man det senast lixom?! Och chokladpudding ;)
Körde Dodgen hem, för första gången. Gick ju bra det å!

Häpp, nu känner jag inte för det här. Gör jag iofs aldrig, ville bara ha en liten updt.
Ska lägga mig o vila efter VBÅ. Är helt slut.
Hej, H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0