Bad o blahablaha.

090204.
Startade dagen som vanligt, lämnade S på dagis, långpromenad med gangsters+A. Dock inte så lång som vanligt :)
Tog en kopp te o knäckemacka. Hämtade lillgangstern (som inte ville följa med mamma hem idag, bjöds på varmkorv :))
For vidare till Arboga o mötte upp syster+kids för lite bad. Populärt hos ungarna, skönt för oss. S tvärdäckade på väg hem o sov en stund. J kom förbi o bjöd på choklad på kvällen så hon var lite speedad när det var sovdax ;)

Igår fixade vi pass till småungarna, var ju skapligt lätt att försöka få dem att titta in i kameran när tanten inte sa till när hon knäppte kort :S Nåja, pass fick de iaf.
Hem till mormorn o morfarn med hela unghögen, S stannade till 19.15 då jag kom o hämtade henne. Jag o J skulle ju iväg. Hon hade inte sovit på hela dan så hon tvärdäckade när vi lämnade området. :)


Så mkt som händer nu! Nya ord varje dag, häromdan gick vi från dagis så sträckte hon upp armarna o sa 'bära, bära'. Snappar upp minsta lilla. Ikväll har hon gått runt o ropat på 'mamma Hannah, mammaaa Haaaannah' :)
Dagis går alldeles utmärkt! Igår hade de 'barnens vasalopp' så stumpan fick tom diplom, haha. Och idag så hade hon en teckning i sin back som hon målat. Har dock inte tittat på den än.
Ozzy ropar hon på hela tiden, speciellt när hon ätit upp o tycker han ska få resterna, eller om hon tappar mat på golvet. Pekar på det hon tappat o ropar 'Ozzy, Ozzy, kom'.
Det sötaste är när hon tar tag i handen, drar lite o säger 'kom, kom'. Då är det bara att haka på annars blir det liv i luckan. Likaså så väcker hon mig på mornarna när det är dax att stiga upp, av med täcket, drar i handen 'kom, kom'.
Mitt hjärta!

Nåja, nu fick jag skriva av mig lite. Har blivit dåligt med bloggande på sistone, fy på mig!

Gick o la mig.
Gonatt, H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0