Tråkdag.

091207.

Tröttdag. Som vanligt :) Vaknade iofs lite ovanligt av att nån ringde på dörrn kl 07.10 imorse och yrvakna hundarna skällde för fulla muggar. Hann inte med att öppna, J såg bara en rygg gå iväg efter 3 (!!) ringningar. Men seriöst, kl.07.. KL. 07 lixom. Eh, väl tidigt!

Nåja, iväg med en lite krasslig tjej till dagis och sen haft tvättstuga. Gått en promis med in bästa A, L o Roppepop. På vägen hämtade vi S på dagis, och så glad hon blev när hon såg att favvos var med :)
Hon hade bakat lussebullar på dagis och ätit russin med bästa fröken :)

Igår somnade hon ju före kl.20 och sov oroligt som fan. Var in till henne 4 ggr på 40 min tror jag. Gav henne nässpray och alvedon till protester, sköljde ner med vatten sen sov hon gott iaf. Men imorse sa hon 'jag är inte sjuuuuuk mamma, jag vill till dagis'. Jag gick och kände på pannan mest hela tiden, så söt så! Hon har blitt så stor, hon kan så svåra ord.
'Mammaaaa, koooom! Kom genast, mamma!'. Då har man lixom inget val ;)
Idag sa hon till sin pappa 'Jag bara förstör din fina' när vi bakade pepparkakor. Lilla gumman, hon förstör väl aldrig!
Häromdan hade jag inte knäppt fast L i babysittern 'Jag blir så trött på dig, mamma.'
Underbara unge!

Nu är hon och pappan och handlar lite mjölk, margarin och saffran sen blir det mat.
L sover än, hon har sovit sen strax före 13 så jag får nog väcka henne snart. Skulle ha diskat medan hon sov men det blev soffan. Har inte sovit bra inatt. Tröttmössa..

HA det gott igelkott. H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0