Hej mitt vinterland!

091215.
Nu har det snöat i typ ett dygn och jag älskart! Blir verkligen sådär barnsligt glad när det snöar! :) Hundarna å! Mina söta galenpannor!
Men snorhalt är det. Halkade nästan UB runt idag.. Ha ha ha.

Helgen. I lördags vaknade S alldeles för tidigt och var bara trött o gnällig och extra trotsig. Vi tog vagnen och rullade neråt Big Inn med bästa A. Strosade lite, köpte lite kläder till L och så hade S jordens utbrott genom Kvantum, ja herregud!
Somnade (!!) tillslut i vagnen, då vet ni som känner henne att då är hon trött.
For till kusinerna på kvällen för apgod mat o trevligt sällskap :) Stannade till strax efter elva.

I söndags for T o J till Örebro för att handla en bil. Då fick vi besök av syster o S och hund. Kidsen lekte tokbra och var sams (halleluja) hela tiden :) Gick en sväng med dogs och tog en lussefika :)
På kvällen var J och tränade, S däckade 19.05 i soffan, kanon tänkte jag då vi skulle upp galet tidigt på måndagen. Strax efter 21 vaknade hon och somnade inte om förrn 23.30 igen. :( Kul att ligga hela kvällen i sängen lixom.
Tror det beror på mardrömmar kanske? Men jobbigt är det iaf..

På måndagen fick jag dra upp henne 06.30 för att lussa på dagis. 07.15 skulle vi va på dagis. Moster+kusiner och morfar var oxå med och kollade.
Världens sötaste luciatåg med världens sötaste pepparkaksgumman ju! Dock trött som få, inte så konstigt kanske. :) Goda lussebullar och pepparkakor fick vi å!
Gick en promis med L, A o Ozzy.
Hämtade henne strax efter kl.12 och även om hon var trött så var hon 'pigg' och glad! Hon och pappan åkte för att (mot mina protester) handla julgran i Boga.. Plast då J är allergisk och jag har ingen lust att slänga ut granfan på självaste julafton igen ;) Fick dock snällt ge med mig med julgranen fast det är emot mina principer att ta fram den så här tidigt.. Dan före aftonen vill jag ta fram den :)
Hon sov kanske 10 mins i bilen sen pyntade vi och tog fram tomtar och hon var riktigt pigg och på bra humör! Somnade strax före 20.

Imorse fick jag väcka henne 08.15, tröttmössan min! :) Jag o L lämnade på dagis och gick upp till J o T för en kopp kaffe, en drygt 2.5 h lång kopp kaffe :P
Gillar verkligen J. Så skoj att vi funkar så bra ihop och småtjejerna å! På fredag kommer de och äter hela familjen! Trevligt :)
Sen gick jag en promis med min A, som jag oxå är så glad att jag har! Typ bästaste.
Tycker så mkt om er tjejer :)

Var ute hela familjen en sväng innan maten, S var trött o frusen och ville in. L har sovit sen före 16 så hon borde vakna snart. J är o lirar innebandy. Och jag har fullt upp att hålla tröttmössan vaken, sitter o slökollar bompa, äter äpple och väntar på SupersnällasilverSara.. Och letar plogbilar :P
'Jag är lite trött' säger hjärtat!

Nåja, liten updt. Måste hitta blogg-inspiration igen.. Känner mig tråkig.
H.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad mysigt det låter trots lite utspel av barn :) Härligt när de går lös i affärer tycker jag! Speciellt om man är själv med dem (och gärna gravid också!) Haha!

2009-12-16 @ 11:10:47
Postat av: Jessica

Och jag tycker sååååå mycket o dig!!!!

2009-12-16 @ 14:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0