Fy.

090412.
Fy på mig, har blivit så sjukt dålig på det här med bloggande. Iofs sitter (läs står) jag aldrig vid datorn längre. Har så mkt annat att pyssla med, speciellt nu när det är så underbart väder! Lilla hjärtat som verkligen är en ute-unge, vi hänger ute hela dagarna. Åka vagn gillar hon oxå nu i nån period, bara att tacka o ta emot o passa på :)

Inflyttad i lgh. Kanonlugnt o trivs (än så länge) alla tiders! Har kanske 20 m till lekparken o det är ju så skönt! Även om jag VERKLIGEN INTE vill bo i lgh så är det här väl ett bra alternativ. Inte mkt som slår sommardagar då man slår upp dörren o är ute hela dagarna. Vill ha hus. Så är det. En gång hus, alltid hus. Aldrig mer lgh sa jag. Men men.. Tillfälligt. Hoppas jag.
Gillar iaf stället, köket är väl i minsta laget men blev så bra med nya bordet o gardiner o det andra :) V-rummet går i vitt o grönt. Ja, jag älskar grönt! Vill inte ha rosa överallt längre. Även om jag älskar rosa. Sovrummet är jag toknöjd med, även om jag har en 90-säng så har S ett 'eget rum' o STOR säng.
Lilltjejen har ju blivit så stor så hon sover i en stor säng o hon gillar det verkligen, sover kanonbra o gillar att 'bara vara' i sängen med alla sina gosar. Snackar gör hon som en liten kvarn, hon snappar upp precis ALLT o härmar precis allt så nu får man verkligen tänka sig för ;) Jag bara älskar när jag står tex o lutar mig med armbågarna mot ett bord o så tittar hon hur mamma gör o gör samma sak. Det värmer mammahjärtat! Fast bara se på henne värmer hela mig. Villkorlös kärlek! Och snart ska den räcka till 2 små gangstrar :)
'Jag kan' är det som gäller nu. Hon kan typ allt själv. Hon får självklart försöka o är så söt när hon tillslut säger 'mamma hjälpa'. 'S hjälp'. Det bara bubblar ord, 4-ordsmeningar o hon gör sig verkligen förstådd. Coolare unge finns inte! Fast det är väl iofs inte så konstigt med mig som mamma :) Hon är en väldigt bestämd liten dam, hon vill gärna ha full koll på allt o alla o bestämma vart man ska sitta, vad man ska äta o så. Och vad hon ska ha för kläder på sig, spec vilken mössa, vilken jacka och vilka skor. Fast hon skulle nog helst gå i stövlar året runt om hon fick :) Men hennes vit-rosa sneakers är oxå poppis som tur är!

Igår var det påskafton, oj så spännande. Not. Vart ingen påskmiddag hos mor o far. Bjöd hem pappa J på liten påskmiddag. Hade rullat k-bullar till förbannelse fast jag inte äter själv. Tokigt. Men populära blev de, tom S gillade dem. Gjorde sån god gratäng oxå, H-gratäng som mamma bruakr göra. Mums!
Begav oss sen ut till syster+familj för en omgång sinka :D Blev kvar till 02, att det alltid ska ta sån tid att sjunga, haha. S slocknade i soffan 23. Jag o J tog lite nattmat när vi kom hem sen traskade han hemåt o jag tvärdäckade. Tur man har en snäll dotter som lät mamma sova till 10 idag. Sen lekte vi lite i sängen o drack lite välling. Skönt.
Varit ute heeeela dan, i lekparken, ätit glass med pappan som kom o häntade bilen o så. For till mormorn o morfarn för att träffa kusin A o W. Längesen. S lekte med A, åt grillad korv o mos o for hemåt vid 20. Heldag! Badade o la S, hon fick inte ens i sig all välling innan hon slocknade. Mammas hjärta!

Magen växer, känns overkligt även om det nu inte är nån tvekan på att det är bebismage. Ska på rutin-UL om en dryg vecka, spännande. Har ju redan vart på ett. V.17, känns galet vad tiden går. Snart halvvägs med bautamage o strax efter det har man en liten bebis att snusa på. Jag vet inte vad jag tror men J är övertygad om att det är en flicka, jag vill att S ska få en syster o har redan sötaste namnet så gärna för mig :)
Är glad att J ska ha bebis i höst oxå. Följas åt en graviditet till o bebis-stadie. Känns bra att veta att man har nån att umgås med :) Då blir det ju 2 till dagis-kompisar!

På det hela taget känns allting ok nu. Får lixom se vad händer i framtiden.
Nåja, hade som vanligt en massa att komma med. Men.. Tydligen inte :)
Ha det gott igelkott. H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0