081126.

Tisdag natt..
Har ätit knäckemacka med billinge o tomat, var inte sådär supergott faktiskt, längtar efter Leksands-knäcke nu, inte glömma att köpa :) Fanns inget på tv, inget alls faktiskt.. Så jag tänkte passa på att se efter jobb o blogga lite.
Tokkallt är det ute å, fick knappt bort frollen från bilen, satt som berg. Lämnade ett stort isberg kvar på framrutan. Hemvägen gick bra, på väg till jobbet däremot höll jag på att köra in i en lyktstolpe. Var på refugen tror jag, körde inte ens fort i svängen. Verkar inte kunna köra bil längre, haha. Och dubbfria vinterdäck är ingen höjdare.

Nåja, efter en sen natt med dålig sömn så steg vi upp vid 09.45, hoppsan, hade egentligen en dejt kl 10, haha. Men eftersom S fick spruta förra veckan som kunde ge biverkningar i form av ledvärk (lindrig) 1-2 veckor så antar jag att det är det som spökar, hon har inte kunnat sova spec bra inatt. Stumpan! Hon har gnytt o gråtit vad som känns som hela natten..
Jaja, for hem till morfarn o lämnade henne o så ut i spåret med gangsters för promenix. Gick raskt av bara den o så joggade jag oxå, är så nöjd med mej själv :) Fint väder o allt kändes så lätt o skönt för en gångs skull. Skönt att papi är hemma hela dagarna så man kan få lite kvalitetstid med dogsen. Sen att S älskar att var hos mormor o morfar är ju bara en bonus. Vinkar så glatt närman lämnar henne.Fick lunch där, fil+macka, det är standard :) Får se om det kan tänkas bli imorrn å..
S somnade på väg hem i bilen och sov en stund på soffan.

Jobbet var sådär, har vart sjukt off hela dan.. Trött men ändå inte. Trött i kropp o själ på något sätt. Kan inte riktigt förklara men det är jobbigt att ha såna dagar. Skönt att få vara på sidan av o slippa folks tjat 'Grinig idag eller?' 'Vad du är sur idag då...'
Blir så trött, bara för att jag är rätt så glad o positiv så har man lite tystare dagar oxå, behöver inte vara sur el grinig bara för det. Orka gå runt o le jämt lixom ;) När jag är sur/grinig så både syns o märks det, tro mej!
Jag är ju ändå så slö o bara pratar så det är ju bara bra att jag inte är på banan.

Apropå inget, när blev min lilla lilla bäbis så stor? 1.5 år drygt ju. Var ju nyss på förlossningen. Eller..? Shit, snart klarar hon sej utan mamma sin. Men vad ska JAG ta mej till? :)
Min lilla tjej som klarar så mycket själv nu, förstår nästan allt man säger och snappar upp allt man gör och säger.
Vet att alla föräldrar är lyriska över sina barn o att 'de är något alldeles speciellt' men min dotter ÄR speciell, coolare unge finns inte! Hon är helt fantastisk min älskade dotter, ett riktigt charmtroll.

Nåväl, söka jobb kanske? Något boende verkar ju vara lika svårt att få tag på..
Min mobil har slutat vibrera, rätt bra..
Negativ idag, H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0