Dan före dan före dopparedan.

Eller?

Idag var vi på stan, jag o systeryster, helt ensamma. Inga kids, min tjej var på äventyr med pappsen o hennes 2 var hos mormorn o morfarn. Blev klar med julisar, skönt. S kommer få en massa julisar, skoj för henne. Funderar på att bege mej ut på mini-gran-huggar-jakt imorrn. Får se hur det blir.

Var hos mormorn o morfarn o åt på kvällen, stuvade makaroner, så gott! S hjälpte även till att klä granen, så jävla söt! Hon hängde upp ett hjärta. Mitt hjärta, hur skulle jag klara mej utan henne? Jag hade ont i magen så jag tittade på. Hon är så underbar min högljudda lilla gangster. Det bästa just nu är 'titta hääääär'. Och 'Ojojoj'.

Imorrn ska vi till K-sör o hämta bästaste E. Kl 10.15 skulle hon landa. Jag, S o inplanerade fm-grejer, hrrrm, rimmar inte bra i mina öron. Men ska ställa klockan ;) Tänkte dra med E till HM, behöver en klänning, skjorta o ett par jeans. Kanske kan hitta nånting av det? Sen kanske A skulle komma över på fika, trevligt. Måste ju planera juldan, Sinka o Bishops kanske? Har iaf fixat barnvakt, var ju inge probs att ha henne hos mormorn o morfarn. Fast de hade tänkt ta henne julafton fall jag ville ta en öl/vin till maten. Men det kan jag vara utan. E försökte få med mej ut på julafton med, haha, nejnej.
Idag känns det bra. Jag o E har planerat åka på kryssning i januari/februari, ma o pa var så söta, de hade fått gratisbiljetter o ville ge till oss, mej o E. Jag behövde kanske det efter allt o iom att jag är arbetslös o allt så passar det alldeles utmärkt :D Så rätt, så rätt. Har längtat efter en kryssning! Har även en annan inplanerad sak, får se hur det blir med det..
Tänkte åka upp till Sthlm över en weekend o hälsa på oxå, kan va skönt att komma iväg o få persektiv på saker o ting. Mkt som ska styras upp och mkt som behövs pratas igenom.
Är glad att jag får ha min E här, hon är ju bäst!

Annars intet nytt, har fått erbjudande på en lgh, ska ringa KBAB o höra hur det går till innan jag tackar ja. Jag vill ju gärna se den först, förstår inte riktigt hur det går till. J sa att det bara var att tacka ja, då fick jag kolla på den. Men sen då..? Den var på tredje våningen. Känns ju sådär med hund o kiddo.
Just fan, S fick dagisplats idag. 8 januari börjar hon. Känns skönt! Ringde dagistanterna men de var ju inte där. Fick hem papper, 16 dec var de utskrivna, känns ju trist. Nåja, ska ringa om inskolningssamtal så det blir ordnat.
Mormorn tror hon blir en kaxig dagisunge, kan inte annat än hålla med. Hon är så tuff :)

Nu får det nog bli soffan.
H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0